Mobilni telefoni su postali neizostavan dio našega života. Iako su sve sofisticiraniji, i dalje su izloženi kvarovima i oštećenjima. Najčešći uzroci kvarova su padovi koji rezultiraju razbijenim ekranom, izlaganje vode ili nepažljivo korištenje konektora i kartica (www.bug.hr). Kada se dogodi kvar, vlasnik se mora odlučiti hoće li pokušati sam popraviti uređaj ili će ga odnijeti u servis. Mnoge moderne telefone karakterizira integrirana baterija i složen dizajn, pa je pristup unutarnjim komponentama sve kompliciraniji (www.bug.hr). To znači da zamjena baterije ili ekrana često zahtijeva posebne alate, znanje i iskustvo.
Prije nego što se upustite u popravak, važno je razumjeti konstrukciju uređaja i procijeniti razinu oštećenja. Na primjer, ako je puklo samo staklo dok je LCD zaslon neoštećen, moguće je zamijeniti samo staklo, no postupak je vrlo osjetljiv i potrebno je koristiti specijalno ljepilo i opremu (www.bug.hr). U slučaju ozbiljnijih oštećenja ekrana ili skrivenih kvarova, sigurnije je zamijeniti cijeli ekran. Odluka o samostalnom popravku ovisi o vještinama vlasnika i dostupnosti kvalitetnih rezervnih dijelova. Neki vlasnici odabiru profesionalan servis jer se time osigurava kvaliteta dijelova i radna garancija.
Softverski i elektronički kvarovi također mogu uzrokovati probleme. Softverske smetnje često su rezultat nepažljivog preuzimanja aplikacija, virusa ili gomilanja nepotrebnih podataka. Elektronički kvarovi najčešće su povezani s vlagom koja uzrokuje koroziju komponenti (manager.ba). U takvim situacijama najbolje je povjeriti uređaj stručnjacima. Kao vlasnici možemo utjecati na prevenciju oštećenja i usporiti trošenje komponenata koristeći zaštitne maske, staklo i pažljivim rukovanjem telefonom.
Ova stranica pruža pregled najčešćih uzroka kvarova i objašnjava zašto je važno pravilno procijeniti situaciju prije popravka. U sljedećim stranicama detaljnije ćemo govoriti o najčešćim kvarovima i ponuditi savjete za prevenciju.